Publicatiedatum: 6 juli 2022
‘We willen deze bewoners bedanken voor hun begrip’
Een motor met zijspan én koffieapparaat, een rode caravan waarin wentelteefjes werden gemaakt en veel vrolijke muziek: Schagen was de afgelopen dagen het decor van bijzondere ‘koffiemomenten’. Regisseur van deze bijeenkomsten was buurtbeheerder Beb van den Corput van Wooncompagnie. Namens de woningcorporatie organiseerde zij momenten waarop bewoners van acht complexen getrakteerd werden op een bakkie leut met iets lekkers. En daar was een speciale reden voor.
‘Deze bewoners betalen maandelijks extra servicekosten, onder meer voor het feit dat hun complex elke week wordt bezocht door een huismeester,’ legt Beb van den Corput uit. ‘Als huismeester ben je de contactpersoon tussen de bewoners en Wooncompagnie. Je bent een bekend gezicht binnen complexen en aanspreekpunt voor bijvoorbeeld reparatieverzoeken. Kleine klussen verricht ik zelf, voor de wat ingrijpendere reparaties schakel ik meestal onze allround vakmannen in. Zo zorgen we er met elkaar voor dat complexen netjes en heel blijven.’
Bewonderenswaardig
‘In tijden van Corona kon ik de complexen uiteraard niet wekelijks bezoeken,’ vervolgt Beb. ‘Bewoners konden me wel altijd bellen en als er nood aan de man was, ging ik die kant op. Verder was er vanwege corona weinig persoonlijk contact. Bewoners hebben elke maand wel gewoon de servicekosten voldaan, we hebben geen wanklank gehoord. Dat vind ik echt bewonderenswaardig. Om die reden hebben we deze huurders getrakteerd op koffie, thee en wentelteefjes, in een bijzondere ambiance. Zo willen we de bewoners bedanken voor hun begrip en geduld.’
Leuk en gezellig
De bewoners genoten van het lekkers en aan de statafels kwamen de gesprekken al snel op gang. ‘We vinden dit echt een heel leuk idee,’ aldus één van hen. ‘Het is gezellig om Beb en de andere bewoners in deze sfeer te ontmoeten. We hebben elkaar in de afgelopen twee jaar al veel te lang moeten missen.’