Publicatiedatum: 26 maart 2020

Als Wooncompagnie doen we wat we kunnen om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Hierdoor vervallen helaas bepaalde onderhoudswerkzaamheden in de woning en kijken wij of we ander werk buitenshuis eerder kunnen uitvoeren. Spoedreparaties worden uiteraard zo snel mogelijk uitgevoerd en huurders kunnen hun vragen blijven stellen via de telefoon of e-mail.
Huurders kunnen de medewerkers van team Klantcontact ook bellen in deze onzekere tijd als zij behoefte hebben aan gewoon een praatje of contact.

Werkzaamheden anders inplannen
Een prettige woning voor onze huurders staat bij Wooncompagnie centraal. Met dat in ons achterhoofd hebben wij ook gekeken naar de werkzaamheden die ingepland staan. Wooncompagnie wil niet het risico nemen dat werkzaamheden halverwege gestopt moeten worden door een totale lock-down, daarom vervangen wij momenteel geen badkamers en keukens. Samen met onze vaste aannemers kijken we waar het mogelijk is om werkzaamheden aan de buitenzijde van de woning eerder uit te voeren. Zo zorgen we ervoor dat onze aannemers na de Coronacrisis capaciteit hebben om een inhaalslag te maken en dat zij in deze onzekere periode voldoende werk houden.
Spoedeisende reparaties gaan door
Reparaties die kunnen wachten, stellen we in overleg met de huurder uit. Spoedeisende reparaties worden uiteraard uitgevoerd, denk aan lekkages en liftstoringen. Voordat de medewerkers van Wooncompagnie bij de woning komen, controleren zij telefonisch of het voor de huurder en henzelf veilig is zoals de richtlijnen van het RIVM voorschrijven. Ditzelfde geldt ook voor aannemers die voor Wooncompagnie werken.
Contact met onze huurders op kantoor of in de wijk
Het kantoor van Wooncompagnie is gesloten voor bezoekers. Buurtbeheerders en buurtconsulenten blijven wel toezicht houden in de wijk en op de complexen. Huurders kunnen hun vragen via de telefoon of e-mail stellen. Is dat niet mogelijk? Dan wordt strikt de nadrukkelijke de afstand van 1,5 meter in acht genomen. Bijeenkomsten met meerdere bewoners of woningzoekenden zijn komen te vervallen.
Oproep voor huurders in financiële moeilijkheden
Wooncompagnie realiseert zich dat de huidige situatie veel impact heeft op onze huurders en probeert haar steentje bij te dragen waar mogelijk. De uitbraak van het coronavirus heeft niet alleen gevolgen voor onze gezondheid, maar kan ook mensen in hun portemonnee raken. Via twitter, facebook en de website heeft de corporatie huurders opgeroepen zich te melden als zij financiële gevolgen ondervinden van de Coronacrisis. Wooncompagnie denkt graag in een vroeg stadium mee wat er mogelijk is.
Wooncompagnie ook bereikbaar voor gewoon een praatje
Huurders kunnen in deze onzekere tijd ook bellen met team Klantcontact als zij behoefte hebben aan gewoon een praatje of contact. De medewerkers van Wooncompagnie bieden graag een luisterend oor.
Wooncompagnie brengt ook actief initiatieven van instanties onder de aandacht die mensen kunnen ondersteunen in deze tijd. Zoals de hulplijn van het Rode Kruis voor mensen die in thuisquarantaine moeten verblijven en De Luisterlijn van Omroep Max voor ouderen die geïsoleerd raken door de maatregelen tegen het Coronavirus.
Indien er door het RIVM extra maatregelen worden uitgegeven, passen wij ons vanzelfsprekend direct aan. We volgen daarbij steeds de actuele richtlijnen van het RIVM, www.rivm.nl