Ik wil een nieuwe keuken

U wilt uw keuken laten aanpassen of uitbreiden? Wooncompagnie zorgt graag voor het ontwerp en de plaatsing. Wilt u weten of uw keuken inmiddels is afgeschreven? En wat de verschillende mogelijkheden zijn? Maak dan een afspraak met onze keukenspecialist.

Hieronder leest u wat u precies kunt doen.

Veelgestelde vragen

Een keuken komt in aanmerking voor vervanging wanneer deze 20 jaar of ouder is. Voor meer informatie neemt u contact op met Klantcontact via 0900-2022373 of u stuurt een e-mail naar Klantcontact@wooncompagnie.nl.
Een standaard keuken van 20 jaar of ouder wordt gratis vervangen.

U heeft de mogelijkheid om naast een standaard keuken voor een uitbreiding te kiezen. Hiervoor wordt een meerprijs berekend die u vooruit dient te betalen. Ook is er een mogelijkheid om de keuken af te kopen wanneer deze nog geen 20 jaar oud is.
Onze Keukenadviseurs vertellen u graag alles over de mogelijkheden en eventuele kosten van een nieuwe keuken. Zij helpen u ook bij de samenstelling ervan. U kunt kiezen uit verschillende kleurmogelijkheden (voor frontjes en werkbladen) en verschillende grepen.
Stuur een e-mail naar klantcontact@wooncompagnie.nl en vermeld hierin uw adres, naam en contactgegevens. U wordt op een wachtlijst gezet en zodra u aan de beurt bent neemt een van onze Keukenadviseurs contact met u op voor het maken van een afspraak bij u thuis.
  • Zodra u aan de beurt bent, maakt een van onze Keukenadviseurs een afspraak met u. Deze komt bij u thuis de mogelijkheden en wensen te bespreken:
  • De keukenopstelling en offerte worden per post of e-mail aan u toegestuurd:
  • Als u akkoord gaat met de offerte en de betaling van de eventuele meerprijs is voldaan, wordt de keuken besteld:
  • De keuken wordt op afspraak geplaatst.

Onze Keukenadviseurs maken tijdens een persoonlijk gesprek bij u thuis een schets van de nieuwe situatie. Van de schets worden vervolgens een computertekening en offerte gemaakt.
Via Wooncompagnie kunt u meteen de wandtegels in uw keuken laten vervangen of uitbreiden. De kosten hiervan zijn volledig voor uw rekening. Soms gelden uitzonderingen, bijvoorbeeld als uw huidige tegelwerk technisch niet meer in orde is. Tijdens het persoonlijk gesprek wordt dit door de keukenadviseur beoordeeld.
U dient de meerprijs van de keuken te betalen voordat de keuken besteld wordt.
Wooncompagnie heeft voor alle woningen een opstalverzekering afgesloten. Hiermee is uw woning verzekerd tegen schade als gevolg van brand of storm. Deze verzekering geldt voor de woning met de standaard keuken. Brengt u zelf extra voorzieningen en/of kasten aan? Dan adviseren wij deze mee te verzekeren onder uw eigen inboedelverzekering (als huurdersbelang). Voor beschadigingen aan blad en keuken bent u zelf verantwoordelijk en aansprakelijk. Meld beschadigingen vroegtijdig, zodat de vervolgschade beperkt blijft. Stuurt u een e-mail met foto’s van de beschadiging naar klantcontact@wooncompagnie.nl.
Eventuele beschadigingen dient u binnen één week na plaatsing van de nieuwe keuken aan ons door te geven via 0900 - 20 22 373. 
Als u de woning verlaat, accepteert Wooncompagnie de keuken als deze aan de volgende eisen voldoet:
  • Netjes en goed onderhouden. Een keuken moet minimaal 20 jaar meegaan. Dit wordt beoordeeld door de Verhuisadviseur.
  • Minimaal de standaardkeuken blijft in de woning achter:
    • Wat standaard is, kan per woning verschillend zijn!
  • Ontstane openingen in het keukenblok (bijvoorbeeld doordat u in- of onderbouwapparatuur meeneemt naar uw nieuwe adres) zijn weggewerkt.
  • De mogelijkheid bestaat om naast de bestaande keuken losstaande apparatuur te plaatsen.
  • Indien er sprake is van inbouwapparatuur kunt deze aanbieden aan de nieuwe huurder. Wooncompagnie neemt de apparatuur niet over.