Ik wil een nieuwe keuken

U wilt uw keuken laten aanpassen of uitbreiden? Wooncompagnie zorgt graag voor het ontwerp en de plaatsing. Wilt u weten of uw keuken inmiddels is afgeschreven? En wat de verschillende mogelijkheden zijn? Maak dan een afspraak met onze keukenspecialist óf bezoek onze showrooms.

Hieronder leest u wat u precies kunt doen.

Veelgestelde vragen

Een keuken komt in aanmerking voor vervanging wanneer deze 20 jaar of ouder is. Voor meer informatie neemt u contact op met Klantcontact via 0900-2022373 (lokaal tarief).
Onze woningen zijn voorzien van standaard kranen. Soms wenst de huurder meer luxe. In dat geval kunt u kiezen uit 2 mogelijkheden:
  • Venlo Nimbus eenhendel, typenummer: F2832AA, meerprijs huurder € 130,00.
  • Douche thermostaat kraan art TU: 4027033 = 150mm, typenummer: A4503AA of TU: 402705= 120mm typenummer A45502AA, meerprijs huurder € 160,00.
De meerprijs is puur gebaseerd op de extra prijs welke Wooncompagnie voor deze kranen moet betalen. 

Let op
De garantie is conform de garantie welke wij op dergelijke kranen krijgen: 2 jaar. Wij zullen na het verstrijken van de garantietermijn geen onderhoud aan deze kranen verrichten! Dit heeft alles te maken met de storingsgevoeligheid van de keramische schijven en de bijbehorende kosten. Indien u na deze 2 jaar een storing aan uw thermostaat kraan heeft kunt u ervoor kiezen om of zelf onderhoud hieraan te verrichten of te kiezen voor een standaard kraan. Deze laatste wordt door Wooncompagnie geplaatst. Mocht u opnieuw een thermostaat kraan willen dan dient u deze opnieuw via onze akkoordverklaring aan te vragen. U betaalt dan opnieuw bovenvermelde kosten en zijn eerder genoemde garantievoorwaarden van toepassing.
 
Dat hangt er vanaf hoe oud een keuken is en of u voor een standaardopstelling kiest. Voor meer informatie stuurt u een e-mail naar klantcontact@wooncompagnie.nl.
Onze Keukenadviseurs vertellen u graag alles over de mogelijkheden en eventuele kosten van een nieuwe keuken. Zij helpen u ook bij de samenstelling ervan. In het Wooninformatiepunt staat een keukenblok opgesteld. U kunt kiezen uit verschillende kleurmogelijkheden (voor frontjes en werkbladen) en verschillende grepen.
U kunt een afspraak maken met een keukenadviseur. Stuur een e-mail naar klantcontact@wooncompagnie.nl en vermeld hierin uw adres, naam en contactgegevens.

Als de tekening van de nieuwe opstelling en bijbehorende offerte compleet zijn, wordt de volgende procedure gevolgd

  • De opstelling en offerte worden per post of per mail aan u toegestuurd;
  •  U heeft twee maanden bedenktijd. In deze periode kunt u bekijken of de nieuwe opstelling u bevalt en past binnen uw budget;
  •  Gaat u akkoord? Dan retourneert u de ondertekende offerte;
  • Voordat wij uw keuken bestellen, wordt de keuken ingemeten en gecontroleerd. Hiervoor wordt een afspraak gemaakt;
  • Kloppen de gegevens niet? Dan wordt de offerte aangepast en opnieuw voor akkoord naar u verstuurd;
  • Wij bestellen alle benodigde materialen. Bedragen de totale kosten meer dan € 1500? Dan moet de helft vóór het bestellen worden aanbetaald;
  • Uw keuken wordt op afspraak geplaatst;
  • Na plaatsing van de keuken ontvangt u een factuur, gebaseerd op de offerte;
  • U dient de factuur binnen 14 dagen te betalen.

Onze Keukenadviseurs maken tijdens een persoonlijk gesprek bij u thuis een schets van de nieuwe situatie. Van de schets worden vervolgens een computertekening en offerte gemaakt. Wanneer u zelf een schets wil maken van de gewenste situatie, doet u dat hier .

Er geldt een wachtlijst. Heeft u zichzelf aangemeld voor een nieuwe keuken en staat u bovenaan de wachtlijst? Onze Keukenadviseurs nemen contact met u op.

Via Wooncompagnie kunt u meteen de wandtegels in uw keuken laten vervangen of uitbreiden. De kosten hiervan zijn altijd volledig voor uw rekening. Soms gelden uitzonderingen, bijvoorbeeld als uw huidige tegelwerk technisch niet meer in orde is. Onze medewerker die de keuken inmeet of Technisch Adviseur Bewoners beoordeelt dit. U kunt hiervoor een verzoek indienen.
Wooncompagnie heeft de voorkeur voor losstaande apparatuur. Desondanks kunt u via ons Wooninformatiepunt in Purmerend inbouwapparatuur aanschaffen. Onze vestiging in Schagen verkoopt geen apparatuur. U dient altijd zelf de aansluitpunten te realiseren en de apparaten aan te sluiten. Wij adviseren u hiervoor een erkend installateur in te schakelen.
Als de meerprijs voor een nieuwe keuken meer dan € 1500,- bedragen dan dient u de helft van dit bedrag, voor de bestelling aan te betalen. Na plaatsing van de keuken ontvangt u de factuur met de kosten die u nog verschuldigd bent. Deze factuur dient u binnen 14 dagen te betalen.
Wooncompagnie heeft voor alle woningen een opstalverzekering afgesloten. Hiermee is uw woning verzekerd tegen schade als gevolg van brand of storm. Deze verzekering geldt voor de woning met de standáárd keuken. Brengt u zelf extra voorzieningen en/of kasten aan? Dan adviseren wij deze mee te verzekeren onder uw eigen inboedelverzekering (als huurdersbelang). Voor beschadigingen aan blad en keuken bent u verantwoordelijk en aansprakelijk. Meld beschadigingen vroegtijdig, zodat de vervolgschade beperkt blijft.
Eventuele beschadigingen dient u binnen één week na plaatsing van de nieuwe keuken aan ons door te geven via 0900 - 20 22 373 (lokaal tarief). 
Als u de woning verlaat, accepteert Wooncompagnie de keuken als deze aan de volgende eisen voldoet:
  • Minimaal de standaardkeuken blijft in de woning achter (wat standaard is, kan per woning verschillend zijn);
  • Ontstane openingen in het keukenblok (bijvoorbeeld doordat u in- of onderbouwapparatuur meeneemt naar uw nieuwe adres) zijn weggewerkt;
  • De mogelijkheid bestaat om naast de bestaande keuken losstaande apparatuur te plaatsen;
  • Wooncompagnie accepteert goedwerkende inbouwapparatuur zónder vergoeding, op het moment dat u de woning verlaat.