Hoe betaal ik de huur?

U dient zorg te dragen voor een tijdige betaling van de huur. Dat kan op verschillende manieren. Het meest eenvoudige is betalen via de automatische incasso. Hiermee wordt altijd op het juiste moment, het juiste bedrag aan Wooncompagnie overgemaakt. Geeft u geen machtiging? U kunt de huurbetaling ook regelen via uw eigen bankinstelling of via een link die u één keer per maand ontvangt van Postex.

Uw rekeningnummer snel en gemakkelijk wijzigen?  Ga nu naar Mijn Wooncompagnie.

 

Veelgestelde vragen

Ja, u kunt de huur betalen via internetbankieren. Als u met een periodieke betaling werkt moet u wijzigingen, bijvoorbeeld jaarlijkse huurverhoging, zelf aanpassen. Vermeld uw klantnummer. Het rekeningnummer van Wooncompagnie is NL21INGB0000456512.
Ja, dit kan. Bijvoorbeeld door familie, de sociale dienst, een bewindvoerder of een werkgever.
Neem hiervoor contact met ons op via klantcontact@wooncompagnie.nl  of via Klantcontact 0900 20 22 373.

U wijzigt uw rekeningnummer gemakkelijk en snel via Mijn Wooncompagnie een handtekening is dan niet nodig.

U vraagt gemakkelijk en snel een automatische incasso aan via Mijn Wooncompagnie een handtekening is niet nodig.
IBAN Wooncompagnie is NL21INGB0000456512.
De netto huurprijs wordt ook wel ‘kale huurprijs’ genoemd. De netto huurprijs is het bedrag zonder servicekosten. Bruto huurprijs is het bedrag inclusief de servicekosten. De opbouw van uw huur kunt u zien via Mijn Wooncompagnie.
Neem contact op met de desbetreffende deurwaarder. Als er een incassodossier bij de deurwaarder ligt betekent dit dat wij de vordering uit handen hebben gegeven. De deurwaarder behandelt het dossier verder. De deurwaarder berekent namelijk kosten die Wooncompagnie niet kan zien.
Schuldhulpverlening is bedoeld voor personen of gezinnen die zelf hun schulden niet meer kunnen betalen. Lukt het u niet om uw schulden af te lossen? Dan kunt u schuldhulp vragen. Dit doet u bij de gemeente waarin u woonachtig bent. Op de website van uw Gemeente vindt u informatie omtrent schuldhulpverlening. 
Neem zo spoedig mogelijk contact op via het Klantcontact 0900 20 22 373. Of via klantcontact@wooncompagnie.nl.
IBAN BLOKcompagnie is NL59INGB0650043197. 
Volgens de huurovereenkomst betaalt u de huur in zijn geheel vooruit. Uw betaling moet daarom gedurende de lopende maand op onze rekening zijn bijgeschreven.
Het bedrag wordt als betaald gezien als het geld bij Wooncompagnie op de rekening staat. Door de verwerking bij de bank, wordt uw geld eerder afgeschreven van uw rekening dan dat het bij Wooncompagnie bijgeschreven is.
U kunt de huur betalen via automatische incasso, internet bankieren of via Mijn Wooncompagnie. Bij hoge uitzondering kunt u pinnen op het Hoofdkantoor in Hoorn. U dient hiervoor wel een afspraak te maken met de afdeling Huurbetaling. Zij zijn bereikbaar op 0900 20 22 373. Contante betalingen zijn niet mogelijk.
Ja, u kunt door middel van een periodieke overschrijving via uw bank betalen. U dient eventuele wijzigingen in de huurprijs wel altijd zelf door te voeren.
Met het oog op uw en onze veiligheid is het niet mogelijk om contant te betalen. Dan zien wij graag dat u het contant stort via uw bank, waarvoor de bank wel extra kosten in rekening brengt.
U kunt contractgegevens inzien, de puntentelling van uw woning (woningwaardering) bekijken en persoonlijke gegevens wijzigen en toevoegen. Ook kunt u uw huurachterstand betalen via Ideal.