Hoe betaal ik de huur?

U dient de huur maandelijks vóór de eerste van de maand te betalen. Dat kan op verschillende manieren. Het meest eenvoudige is betalen via de automatische incasso. Hiermee wordt altijd op het juiste moment, het juiste bedrag aan Wooncompagnie overgemaakt. Geeft u geen machtiging? U kunt de huurbetaling ook regelen via internetbankieren. Snel én eenvoudig.

Uw rekeningnummer snel en gemakkelijk wijzigen? Ga nu naar Mijn Wooncompagnie.

 

Veelgestelde vragen

Ja, u kunt de huur betalen via internetbankieren. Als u met een periodieke betaling werkt moet u wijzigingen, bijvoorbeeld jaarlijkse huurverhoging, zelf aanpassen. Vermeld uw klantnummer. Het rekeningnummer van Wooncompagnie is NL21INGB0000456512.
Ja, dat kan. Vanaf maart 2016 is het mogelijk om uw huur te betalen via Accept Email. U krijgt dan een e-mail met een digitale acceptgirokaart. Door de e-mail te openen kunt u op de button 'Accept Email' drukken waarna u wordt doorgeleid naar de eigen bankomgeving om de betaling te voldoen.

U kunt ook gemakkelijk en snel uw huur betalen via Mijn Wooncompagnie.
Ja, dit kan. Bijvoorbeeld door familie, de sociale dienst, een bewindvoerder of een werkgever.
Neem hiervoor contact met ons op via klantcontact@wooncompagnie.nl  of via Klantcontact 0900 20 22 373.

U wijzigt uw rekeningnummer gemakkelijk en snel via Mijn Wooncompagnie een handtekening is dan niet nodig.

U vraagt gemakkelijk en snel een automatische incasso aan via Mijn Wooncompagnie een handtekening is niet nodig.
IBAN Wooncompagnie is NL21INGB0000456512.

U kunt bij Wooncompagnie op drie manieren uw maandhuur betalen:

  • U machtigt Wooncompagnie om de huur elke maand op de 1e, 5e, 10e of 15e  van de maand (indien een werkdag) automatisch van uw  bankrekening af te schrijven;

  • U betaalt uw maandhuur via internetbankieren;

  • Of u kiest voor Accept Email, u ontvangt van ons een digitale acceptgiro per e-mail. U opent de e-mail en klikt op de button ‘Accept Email’. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bankomgeving, om de betaling te kunnen voldoen.       

Bij de Accept Email is het belangrijk dat het juiste e-mailadres van u in ons systeem staat. Het kan voorkomen dat een e-mailadres niet juist is. In dat geval zal de e-mail niet bij u aankomen. Wij krijgen hier bericht over en nemen contact met u op.  Is er geen contact met u opgenomen maar u heeft ook geen Accept Email ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Let op!
U dient zelf de huur voor de komende maand aan Wooncompagnie over te maken via uw bank, onder vermelding van uw:
Klantnummer of adres en de maand waarover de betaling gaat.


De netto huurprijs wordt ook wel ‘kale huurprijs’ genoemd. De netto huurprijs is het bedrag zonder servicekosten. Bruto huurprijs is het bedrag inclusief de servicekosten. De opbouw van uw huur kunt u zien via Mijn Wooncompagnie.
Neem contact op met de desbetreffende deurwaarder. Als er een incassodossier bij de deurwaarder ligt betekent dit dat wij de vordering uit handen hebben gegeven. De deurwaarder behandelt het dossier verder. De deurwaarder berekent namelijk kosten die Wooncompagnie niet kan zien.
Schuldhulpverlening is bedoeld voor personen of gezinnen die zelf hun schulden niet meer kunnen betalen. Lukt het u niet om uw schulden af te lossen? Dan kunt u schuldhulp vragen. Dit doet u bij de gemeente waarin u woonachtig bent. Op de website van uw Gemeente vindt u informatie omtrent schuldhulpverlening. 
Neem zo spoedig mogelijk contact op via het Klantcontact 0900 20 22 373. Of via klantcontact@wooncompagnie.nl.
IBAN BLOKcompagnie is NL59INGB0650043197. 
Volgens de huurovereenkomst betaalt u de huur in zijn geheel vooruit. Uw betaling moet daarom gedurende de lopende maand op onze rekening zijn bijgeschreven.
Het bedrag wordt als betaald gezien als het geld bij Wooncompagnie op de rekening staat. Door de verwerking bij de bank, wordt uw geld eerder afgeschreven van uw rekening dan dat het bij Wooncompagnie bijgeschreven is.
U kunt de huur betalen via automatische incasso, internet bankieren of Accept Email. Bij hoge uitzondering kunt u pinnen op het Hoofdkantoor in Hoorn. U dient hiervoor wel een afspraak te maken met de afdeling Huurbetaling. Zij zijn bereikbaar op 0900 20 22 373. Contante betalingen zijn niet mogelijk.
Ja, u kunt door middel van een periodieke overschrijving via uw bank betalen. U dient eventuele wijzigingen in de huurprijs wel altijd zelf door te voeren.
Met het oog op uw en onze veiligheid is het niet mogelijk om contant te betalen. Dan zien wij graag dat u het contant stort via uw bank, waarvoor de bank wel extra kosten in rekening brengt.
U heeft via Mijn Wooncompagnie de huur betaald. Dan klopt het dat er op uw bankafschrift een onbekend IBAN staat. De huur wordt namelijk eerst op de rekening van Ideal gestort en daarna op die van Wooncompagnie. Dit rekeningnummer is NL40ABNA0243258186 op naam van Ogone Ingenico Payments. 
U kunt contractgegevens inzien, de puntentelling van uw woning (woningwaardering) bekijken en persoonlijke gegevens wijzigen en toevoegen. Ook kunt u uw huurachterstand betalen via Ideal.