Ik heb glasschade

U heeft glasschade en wilt dit zo snel mogelijk oplossen. Neemt u deel aan onze collectieve verzekering Glasfonds? Bel dan rechtstreeks naar Glastotaal Beheer 0800 - 45 27 234. Bent u niet via Wooncompagnie verzekerd? Schakel dan zelf een glaszetter in of meldt dit bij uw eigen (glas)verzekering. Let op: voor een lek/blind glas is géén verzekering nodig. Hiervoor belt u altijd direct naar bovenstaand nummer.

Meer informatie over glasschade? Kijk hieronder naar de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

U kunt deelnemen aan het Glasfonds van Wooncompagnie. U betaalt hiervoor € 0,65 per maand. Door deel te nemen aan het Glasfonds hoeft u zich geen zorgen te maken over schade aan glas van uw woning, veroorzaakt door storm, inbraak, ongevallen en dergelijke. Wooncompagnie neemt deze zorg dan van u over. Bij moedwillige schade verhalen wij de kosten op de dader.
U bent deelnemer aan het Glasfonds? Meld uw glasschade rechtstreeks aan Glastotaal Beheer via telefoonnummer 0800-4527234 (gratis). Bij lek- of blind glas belt u, ook zonder deel te nemen aan het Glasfonds, direct naar 0800-4527234. Glastotaal Beheer is 24 uur per dag en 365 dagen per jaar bereikbaar.
Als u een klacht meldt, moet u de volgende gegevens paraat houden:
• Uw adresgegevens;
• De globale afmetingen van de beschadigde ruit en het vertrek waarin de ruit zich bevindt;
• Uw telefoonnummer voor het maken van een afspraak
• Het glas van de buitenramen en buitendeuren van uw hele woning en de bij de woning behorende berging;
• Het glas in binnenramen. In en boven binnendeuren, mits deze eigendom zijn van Wooncompagnie;
• Het glas in tuinafscheidingen en balkons, mits deze eigendom zijn van Wooncompagnie.

Glas in zelfaangebrachte voorzieningen (bijvoorbeeld zelfgebouwde schuren) zijn uitgesloten van vergoeding, tenzij anders is overeengekomen.

U kunt zich aanmelden voor het Glasfonds via Mijn Wooncompagnie of klik hier voor het aanvraagformulier. Voor deelname aan dit fonds betaalt u € 0,65 per maand in de maandelijkse servicekosten.

Heeft u schade als gevolg van (poging) inbraak? Dan moet u aangifte doen bij de politie. Een kopie van het proces verbaal en uitleg over de situatie stuurt u op naar klantcontact@wooncompagnie.nl