Welke onderhoudswerkzaamheden worden er verricht?

U weet dat er binnenkort onderhoudswerkzaamheden aan of in uw woning worden verricht. Wat gaat er precies gebeuren en waar moet u rekening mee houden? Hieronder vindt u informatie over onderhoud en de nodige tips. Ook leest u wat u kunt doen om de werkzaamheden zo vlot mogelijk te laten verlopen.

Alle aannemers die wij inschakelen, werken volgens onze gedragscode. Wilt u de folder direct inzien, klik dan hier.

Veelgestelde vragen

Binnenkort worden de goten en/of hemelwaterafvoeren van mijn woning vervangen. Hoe gaat dat in zijn werk?
Klik hier.
In mijn woning wordt een dakraam vervangen of geplaatst. Wat kan ik doen om het werk soepel te laten verlopen? Klik hier.
De mechanische ventilatie wordt binnenkort vervangen.  Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Mijn woning wordt voorzien van nieuwe dakpannen. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
De riolering in mijn woning wordt vervangen. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Binnenkort worden de kozijnen en ramen van mijn woning vervangen. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Binnenkort wordt de bestrating aangepakt. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Wettelijk is bepaald wie voor welk deel van het onderhoud aan uw woning verantwoordelijk is. Kort gezegd is Wooncompagnie als verhuurder verantwoordelijk voor het groot onderhoud, zoals schilderwerk buitenom, onderhoud van de centrale verwarming en reparaties aan het dak. Ook vervanging van woningonderdelen als gevolg van veroudering en slijtage komt voor rekening van Wooncompagnie. Daarnaast voert Wooncompagnie kosteloos een aantal extra werkzaamheden uit. 
Binnenkort wordt er isolatieglas HR ++ in uw woning geplaatst. Waar moet u rekening mee houden? Klik hier.
Binnenkort wordt mijn cv-ketel vervangen door een HR-combiketel. Waar moet  ik rekening mee houden? Klik hier.
Binnenkort worden de buitenmuren (deels) opnieuw gevoegd. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
De dakbedekking wordt vervangen. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Mijn woning wordt geschilderd. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Bij het onderhoud van uw woning hebben wij als verhuurder en u als huurder volgens de wet een aantal verplichtingen. Zo is Wooncompagnie verantwoordelijk voor het onderhoud aan het casco, de buitenkant van de woning en de installaties. Als huurder bent u verantwoordelijk voor bijvoorbeeld het binnenschilderwerk, het onderhoud van uw tuin en verschillende kleine reparaties. In ons OnderhoudsABC ziet u precies wie verantwoordelijk is voor welke onderhoudswerkzaamheden én welke klussen voor u worden opgelost als u een ServiceAbonnement afsluit. 
Onze woningen zijn voorzien van standaard kranen. Soms wenst de huurder meer luxe. In dat geval kunt u kiezen uit 2 mogelijkheden:
  • Venlo Nimbus eenhendel, typenummer: F2832AA, meerprijs huurder € 130,00.
  • Douche thermostaat kraan art TU: 4027033 = 150mm, typenummer: A4503AA of TU: 402705= 120mm typenummer A45502AA, meerprijs huurder € 160,00.
De meerprijs is puur gebaseerd op de extra prijs welke Wooncompagnie voor deze kranen moet betalen. 

Let op
Wij geven 2 jaar garantie op een kraan (standaard of thermostaat) geplaatst door Wooncompagnie. Als de kraan binnen 2 jaar stuk gaat en niet meer hersteld kan worden, dan wordt deze vervangen op kosten van Wooncompagnie. Moeten er na 2 jaar reparaties worden uitgevoerd aan de kraan dan doet Wooncompagnie dit. Is de kraan niet meer te repareren dan wordt de kraan vervangen voor een standaardkraan. Deze laatste wordt door Wooncompagnie geplaatst. Mocht u opnieuw een thermostaat kraan willen dan dient u deze opnieuw via onze akkoordverklaring aan te vragen. U betaalt dan opnieuw bovenvermelde kosten en zijn eerder genoemde garantievoorwaarden van toepassing.
 
Dat klopt. Wooncompagnie laat door externe bedrijven de buitenkant van haar woningen inspecteren. Dit om de staat vast te stellen. Let op! De inspecteurs kunnen zich altijd legitimeren middels een legitimatiebewijs en een brief van Wooncompagnie.


Dat klopt. Wooncompagnie laat door externe bedrijven de buitenkant van haar woningen inspecteren. Dit om de staat vast te stellen. Let op! De inspecteurs kunnen zich altijd legitimeren middels een legitimatiebewijs en een brief van Wooncomagnie.
Ik wil zelf een keuken plaatsen. Wat mag ik zelf doen en wat zijn de voorwaarden? Klik hier.