Ongedierte

In de meeste gevallen komen de kosten voor het bestrijden van ongedierte voor rekening van de huurder.

Meer informatie over bestrijden van ongedierte? Bekijk de website www.nvpb.org.

In een enkel geval komen de kosten voor het bestrijden van ongedierte voor rekening van Wooncompagnie. In ons Onderhouds ABC leest u wanneer u Wooncompagnie kunt inschakelen. Klik hier voor ons Onderhouds ABC.

Voor meer informatie over ongedierte, lees hieronder de meest gestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Bijen, hommels en vleermuizen zijn beschermde diersoorten. Hiervoor onderneemt Wooncompagnie geen actie.
Dit hangt van de situatie af. In de volgende gevallen is Wooncompagnie verantwoordelijk voor het bestrijden van ongedierte:
  • Wanneer de bouwkundige situatie van de woonruimte aangetast wordt door bijvoorbeeld houtworm, boktor, faraomieren, alsmede kakkerlakken en ratten.
  • Wanneer ongedierte een gevolg is van de bouwkundige situatie van de woonruimte, bijvoorbeeld muggen als gevolg van vocht in de kruipruimte.

Als blijkt dat de overlast het gevolg is van bewonersgedrag dan is de rekening voor u.

Wooncompagnie is niet verantwoordelijk voor het bestrijden van muizen, gewone mieren, muggen en vlooien.

Woont u in de gemeenten Schagen, Hollands Kroon, Medemblik of Hoorn? Neemt u dan contact op met HVC 0800-0700. Of stuur een e-mail naar klantenservice@hvcgroep.nl

 

Wooncompagnie is niet verantwoordelijk voor het bestrijden van wespennesten in of aan het woongebouw.

Alleen als u een ServiceAbonnement heeft afgesloten bij Wooncompagnie kunt u contact opnemen met Klantcontact via 0900 20 22 373 (lokaal tarief). U kunt de melding ook per mail aan ons doorgeven via klantcontact@wooncompagnie.nl.
Voor algemene informatie kunt u terecht op de volgende websites www.nvpb.org of www.kad.nl.

Ook interessant voor u