Ik heb problemen met het riool

Informatie over verstopping in de woning vindt u op Mijn Wooncompagnie.

Klik hier om direct naar Mijn Wooncompagnie te gaan.

Veelgestelde vragen

U kunt hiervoor contact opnemen met onze afdeling Klantcontact via Klantcontact@wooncompagnie.nl.
Bij verstoppingsproblemen in uw woning neem contact op met SOP rioolreiniging B.V via telefoonnummer 0800-7670767. Als blijkt dat de verstopping is veroorzaakt door bewonersgedrag kunt u de rekening krijgen. Bij ernstige verstopping is SOP rioolreiniging B.V. 24 uur per dag en 365 dagen per jaar bereikbaar.
Meld dit aan Wooncompagnie via klantcontact@wooncompagnie.nl of 0900-2022373 (lokaal tarief).
U kunt hiervoor contact opnemen met onze afdeling Klantcontact via Klantcontact@wooncompagnie.nl.
Informatie over het scheiden van afval (wat, waar en hoe) vindt u op www.afvalscheidwijzer.nl.
Vandaag de dag beschikken gemeenten over een Milieustraat of zijn aangesloten bij een Afvalbrengstation. Wilt u weten waar u het afval kwijt kan in uw gemeente? Kijk dan op de website van uw gemeente. Het kost u misschien wat tijd en moeite om uw afval weg te brengen maar dit weegt niet op tegen de kosten die nodig zijn om het riool te zuiveren.

Wat wel en niet in het riool kan en wat u met u afval kunt doen, leest u hier
Vet stolt en doekjes hopen op. Dit leidt tot verstoppingen bij u thuis die vaak alleen door het ontstoppingsbedrijf verwijderd kunnen worden. Niet alleen u heeft last van een verstopping van het riool. Er kunnen ook verderop in het riool problemen ontstaan. Schadelijke stoffen die u door de gootsteen of door de wc spoelt, zijn niet of nauwelijks uit het afvalwater te verwijderen. Hierdoor kunnen de schadelijke stoffen uiteindelijk in het oppervlaktewater terechtkomen met alle gevolgen van dien.