ServiceAbonnement

Wilt u ook zorgeloos wonen? Een loszittende trapleuning, lekkende kraan of kapot slot? Juist deze kleine ongemakken kunnen uw woongenot plotseling flink verstoren. Want hoe vervelend is het als de bel niet meer werkt, de deur klemt of de cv-installatie moet worden ontlucht? Nog vervelender: u bent als huurder volgens de wet verantwoordelijk voor deze kleinere onderhoudswerkzaamheden.

Voorheen verrichtte Wooncompagnie deze werkzaamheden kosteloos voor u. Dit kan nu niet meer. U moet de reparatie dus zelf uitvoeren. Maar misschien bent u helemaal geen doe-het-zelver of gewoon niet in staat de klus te klaren. In dat geval is het ServiceAbonnement van Wooncompagnie echt iets voor u.

Voordelen van ServiceAbonnement
Wooncompagnie zorgt ervoor dat ook kleinere reparaties snel en vakkundig worden verholpen. Zonder dat u er omkijken naar heeft. En zonder bijkomende kosten. Service van de bovenste plank dus. In deze flyer ontdekt u wat het ServiceAbonnement inhoudt en welke voordelen het heeft. Maar ook leest u over onze aanvullende servicediensten én hoe u een reparatieverzoek kunt indienen. Zo zorgen wij er samen voor dat u zo zorgeloos mogelijk kunt wonen.

Veelgestelde vragen

Bij het onderhoud van uw woning hebben wij als verhuurder en u als huurder volgens de wet een aantal verplichtingen. Zo is Wooncompagnie verantwoordelijk voor het onderhoud aan het casco, de buitenkant van de woning en de installaties. Als huurder bent u verantwoordelijk voor bijvoorbeeld het binnenschilderwerk, het onderhoud van uw tuin en verschillende kleine reparaties. In ons OnderhoudsABC ziet u precies wie verantwoordelijk is voor welke onderhoudswerkzaamheden én welke klussen voor u worden opgelost als u een ServiceAbonnement afsluit. 
Met het ServiceAbonnement besteedt u een deel van het onderhoud waar u zelf verantwoordelijk voor bent aan Wooncompagnie uit. Bent u abonnee? Dan meldt u de reparatie bij ons en wij lossen het probleem snel en vakkundig voor u op.
Voor het ServiceAbonnement betaalt u maandelijks € 5,00 (prijspeil 2015), samen met uw huur. U sluit het abonnement af voor minimaal een jaar, met een opzegtermijn van een maand. Gaat u verhuizen? Dan vervalt het abonnement automatisch.
 
Dat kan gemakkelijk en snel via Mijn Wooncompagnie, via het kopje 'Zelf regelen > Diensten wijzigen'. Klik hier om in te loggen of uw account te activeren. 
Uiteraard zijn aan het ServiceAbonnement voorwaarden verbonden. Zo vallen reparaties die het gevolg zijn van vernieling of onjuist gebruik niet onder het abonnement. Ook voor zelf aangebrachte voorzieningen gelden andere regels. Wilt u meer weten over de voorwaarden en regels? Klik hier.
Onze woningen zijn voorzien van standaard kranen. Soms wenst de huurder meer luxe. In dat geval kunt u kiezen uit 2 mogelijkheden:
  • Venlo Nimbus eenhendel, typenummer: F2832AA, meerprijs huurder € 130,00.
  • Douche thermostaat kraan art TU: 4027033 = 150mm, typenummer: A4503AA of TU: 402705= 120mm typenummer A45502AA, meerprijs huurder € 160,00.
De meerprijs is puur gebaseerd op de extra prijs welke Wooncompagnie voor deze kranen moet betalen. 

Let op
Wij geven 2 jaar garantie op een kraan (standaard of thermostaat) geplaatst door Wooncompagnie. Als de kraan binnen 2 jaar stuk gaat en niet meer hersteld kan worden, dan wordt deze vervangen op kosten van Wooncompagnie. Moeten er na 2 jaar reparaties worden uitgevoerd aan de kraan dan doet Wooncompagnie dit. Is de kraan niet meer te repareren dan wordt de kraan vervangen voor een standaardkraan. Deze laatste wordt door Wooncompagnie geplaatst. Mocht u opnieuw een thermostaat kraan willen dan dient u deze opnieuw via onze akkoordverklaring aan te vragen. U betaalt dan opnieuw bovenvermelde kosten en zijn eerder genoemde garantievoorwaarden van toepassing.
 
Ja, ook als er bij uw in het complex een buurtbeheerder in het complex aanwezig is kunt u een ServiceAbonnement afsluiten. De werkzaamheden die de buurtbeheerder uitvoert zijn namelijk wezenlijk anders dan de werkzaamheden die vallen onder het ServiceAbonnement.
 
Het bedrag wat u als huurder betaalt voor de buurtbeheerder bestaat onder andere uit onderstaande werkzaamheden:
  • Het houden van toezicht op de juiste naleving van gedragsregels en voorschriften door huurders en derden en indien nodig ondernemen van acties;
  • Het op gezette tijden aanwezig zijn in de woongebouwen en functioneren als het aanspreekpunt voor de huurders;
  • Het zorgen voor de aanwezigheid van gladheidbestrijdingsmiddelen in de woongebouwen ( niet de gladheidbestrijding zelf );
  • Het houden van toezicht op de veiligheid van de tot de woonruimten behorende gehuurde delen en gemeenschappelijke gedeelten;
  • Het verhelpen van eenvoudige storingen en het verrichten van kleine reparaties in en om de woongebouwen;
  • Het verhelpen van eenvoudige storingen en het verrichten van kleine reparaties in de woningen, voor zover dit onder de verantwoording van de verhuurder valt;
  • Het houden van toezicht op de schoonmaakwerkzaamheden en het tuinonderhoud dat middels een contract is opgedragen door Wooncompagnie;
  • Het controleren van de openbare verlichting en het vervangen van kapotte lampen in en om de woongebouwen;
  • Het houden van toezicht op de werking en het tijdig uitvoeren van onderhoud aan de technische installaties in de algemene ruimten van het woongebouw;
  • Het incidenteel toezicht houden op de uitvoering van onderhoudsprojecten;
  • Het transporteren van huisvuil binnen en om het complex ( indien van toepassing );
  • Etc.
Voor het volledige overzicht van de werkzaamheden van de buurtbeheerder klik hier