< Terug naar overzicht

Huurders geven Wooncompagnie mooie rapportcijfers

Scorebalkjes 1 juni 2015 - Huurders worden door Wooncompagnie goed geïnformeerd, persoonlijk maar ook digitaal. Daarnaast verlopen reparatiewerkzaamheden goed en volgens planning. Dit concludeert het Kwaliteitscentrum voor Woningcorporaties Huursector (KWH) na een objectieve meting. Met de mooie scores die de meting opleverde, behoudt Wooncompagnie het KWH-Huurlabel: hét keurmerk voor woningcorporaties in Nederland. ‘Wij zijn bijzonder trots op het feit dat huurders onze dienstverlening als goed ervaren,’ laat de corporatie weten.

Een gemiddeld rapportcijfer van 7,8
Het KWH-Huurlabel geeft aan dat wordt voldaan aan de door het kwaliteitscentrum gestelde hoge kwaliteitseisen. De woningcorporatie kwam de afgelopen jaren steeds goed uit de ‘huurderstest’. Ook in 2014 werden weer mooie resultaten behaald. Het gemiddelde rapportcijfer dat Wooncompagnie van huurders krijgt, is een 7,8: een lichte stijging ten opzichte van 2013 (7,6).   

 

De mening van huurders centraal
Binnen het onderzoek van het kwaliteitscentrum staat de mening van huurders centraal. Worden reparaties goed afgehandeld en afspraken nagekomen? Is de juiste informatie snel te vinden en worden klachten naar tevredenheid opgelost? Deze en andere huurderszaken worden door het kwaliteitscentrum continu onderzocht.

 

Telefonisch en digitaal goed bereikbaar
Volgens de huurders is Wooncompagnie zowel telefonisch als digitaal goed te bereiken. Huurders  worden telefonisch te woord gestaan door klantgerichte, vakbekwame medewerkers en de website van de corporatie wordt omschreven als ‘overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en informatief’.

 

Goed begeleid bij reparatiewerkzaamheden
Ook roemen huurders de dienstverlening als het gaat om het melden en uitvoeren van reparaties. Volgens de bewoners worden reparatiewerkzaamheden deskundig en op het afgesproken moment uitgevoerd. Verder zijn huurders tevreden over het planmatig onderhoud aan hun woning.

 

Extra aandacht voor verbeterpunten
Het KWH-onderzoek geeft inzicht in wat goed gaat, maar ook in wat volgens huurders nog beter kan. Zo wordt naar aanleiding van de meetresultaten nog meer aandacht besteed aan de klantcontacten, onder meer om mogelijke ontevredenheid onder huurders te voorkomen,

 

Dienstverlening continu verbeteren
‘De KWH-meting is een manier om onze dienstverlening continu te verbeteren,’ aldus een woordvoerder van de woningcorporatie. ‘De meting laat zien wat huurders van ons verwachten en vinden én houdt ons constant scherp.’