< Terug naar overzicht

Openingstijden Wooninformatiepunten van Wooncompagnie wijzigen in 2016

7 december 2015 - Wooncompagnie wijzigt per 1 januari 2016 de openingstijden van haar Wooninformatiepunten in Schagen en Purmerend. Huurders en woningzoekenden kunnen vanaf deze datum elke werkdag, uitsluitend op afspraak, van 10.00 tot 12.00 uur in de vestigingen terecht. De aangepaste openingstijden zijn onder meer het gevolg van de dalende bezoekersaantallen. Steeds meer mensen kiezen er namelijk voor hun huurderszaken telefonisch of online te regelen.

Telefonisch een afspraak maken
Huurders en woningzoekenden die het Wooninformatiepunt willen bezoeken, moeten in 2016 eerst een afspraak maken via het Telefonisch Informatie Punt van de woningcorporatie (0900 20 22 373, lokaal tarief). Tijdens dat gesprek wordt meteen hun vraag, verzoek of probleem in kaart gebracht, zodat mensen beter en sneller (meestal zelfs direct) kunnen worden geholpen.

Huurderszaken online regelen
Steeds meer huurders regelen hun huurderszaken snel en eenvoudig online. Via internet (www.wooncompagnie.nl) is de corporatie 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Zo kunnen huurders inloggen bij ‘Mijn Wooncompagnie’ en daar hun huurdersgegevens inzien en wijzigen.

Reparatieverzoeken online indienen
Ook kunnen reparatieverzoeken online worden ingediend. Verder treffen huurders op de website van Wooncompagnie alle servicenummers aan die zij rechtstreeks kunnen bellen bij problemen met de riolering, cv-installatie of in geval van glasschade. Al deze ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat steeds minder mensen de Wooninformatiepunten bezoeken.

Mensen gerichter en sneller helpen
‘Met onze nieuwe manier van werken willen we huurders en woningzoekenden zo goed mogelijk van dienst zijn, op een manier die aansluit bij hun wensen en situatie,’ vertelt Roeland Gravestein van Wooncompagnie. ‘We zullen de online mogelijkheden verder uitbreiden en kunnen, door onze slimme en strakke manier van werken, mensen nog beter van dienst zijn. Online, telefonisch of tijdens een persoonlijk gesprek. Tegelijkertijd werken we efficiënter, waardoor we tijd en kosten besparen. Zo kunnen wij ons blijvend inzetten voor een goed en betaalbaar woningaanbod.’