< Terug naar overzicht

Wooncompagnie en AWM ondertekenen fusieakte

Ondertekening Awm 015 1 juli 2014 - De voormalige huurders van Algemene Woningbouwvereniging Monnickendam (AWM) hebben officieel een nieuw ‘onderdak’. Wooncompagnie en AWM ondertekenden maandag 30 juni jongstleden namelijk de fusieakte. Hiermee is de fusie tussen beide organisaties een feit. Wooncompagnie heet haar nieuwe huurders van harte welkom. ‘We zijn verheugd dat we de vroegere bewoners van AWM mogen huisvesten,’ stelt John Hendriks, directeur-bestuurder van Wooncompagnie. ‘Ze worden onderdeel van een woningcorporatie waarbij huurders en huurdersbelangen centraal staan. We hopen dat de huurders zich snel bij ons thuis voelen.’

Leden kozen fusiepartner
Tijdens de Algemene Ledenvergadering van december 2013 bogen de leden van het in lastige omstandigheden verkerende AWM zich over de toekomst. Hierbij werd Wooncompagnie gekozen tot meest geschikte fusiepartner.

Een persoonlijk welkom
De huurders van de ongeveer duizend woningen in met name Monnickendam hebben inmiddels persoonlijk een welkomstbrief van Wooncompagnie ontvangen. In het schrijven krijgen de huurders verder de nodige uitleg, praktische informatie en tips.

Voor huurders verandert er weinig
In de praktijk verandert er voor de bewoners echter weinig. De huurcontracten, algemene voorwaarden en huurprijzen worden één op één overgenomen. Zelfs het rekeningnummer van AWM verhuist mee.

Gewoon naar het vertrouwde kantoor
Ook kunnen de huurders met hun vragen of opmerkingen nog steeds terecht bij het vertrouwde kantoor aan de Nieuwe Zijds Burgwal 34 in Monnickendam. Dit kantoor is elke werkdag van 8.30 tot 12.30 uur geopend. Daarnaast is Wooncompagnie tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar via het Telefonisch Informatie Punt (0900 20 22 373, lokaal tarief) en kunnen huurders voor uiteenlopende zaken terecht op de website van de woningcorporatie (www.wooncompagnie.nl).

‘Huurders moeten zich prettig en betrokken voelen’
‘Wij vinden het belangrijk dat bewoners een betrouwbare, maatschappelijke woningverhuurder hebben,’ aldus John Hendriks. ‘Maar vóór alles willen we dat bewoners zich prettig en betrokken voelen bij Wooncompagnie. Wij doen er alles aan om de vroegere AWM-huurders dat gevoel te geven, nu en in de toekomst.’