< Terug naar overzicht

Wooncompagnie wil met vernieuwde organisatie huren betaalbaar houden

27 juni 2016 - Wooncompagnie wil de dienstverlening aan huurders verbeteren en huren betaalbaar houden. Om die reden heeft de woningcorporatie de organisatie anders ingericht. Wooncompagnie werkt voortaan nog strakker, slimmer en efficiënter. De corporatie sluit als gevolg daarvan per 1 juli 2016 de vertrouwde kantoren in Schagen en Purmerend, maar blijft dichtbij en goed bereikbaar voor haar huurders.

Een flexibele organisatie
In de afgelopen periode is Wooncompagnie veranderd in een flexibele organisatie die eenvoudig in beweging komt en waarbinnen de wensen, behoeften en belangen van huurders meer dan ooit centraal staan. Inmiddels staat er een vernieuwde organisatie met, per 1 juli 2016, één centrale hoofdvestiging aan de Geldelozeweg in Hoorn.

Goed bereikbaar voor huurders
Wooncompagnie wil huurders graag snel en gericht helpen, op de manier die zij wensen. Zo kunnen steeds meer huurderszaken online worden geregeld. Via ‘Mijn Wooncompagnie’ kunnen huurders hun gegevens aanpassen, correspondentie inzien en formulieren invullen en versturen. Ook een vraag stellen of reparatieverzoek indienen kan nu online. Verder vinden huurders op de site van de corporatie de meest gestelde huurdersvragen en telefoonnummers van servicebedrijven die bij storingen rechtstreeks kunnen worden gebeld.

Persoonlijk contact
Huurders die persoonlijk contact willen met Wooncompagnie kunnen tijdens kantooruren bellen met de afdeling Klantcontact: 0900 20 22 373 (lokaal tarief). Als zaken niet telefonisch zijn op te lossen, wordt een afspraak gemaakt voor een persoonlijk gesprek.

Altijd in de buurt, dankzij buurtteams
Verder is Wooncompagnie altijd in de buurt, dankzij vier buurtteams: Schagen, Purmerend e.o., Waterland e.o. en Hollands Kroon e.o. Deze teams werken nauw samen met gemeenten, sociale wijkteams, zorgpartijen, bewonerscommissies, huurdersverenigingen en natuurlijk de bewoners. De buurtteams spelen een rol bij mogelijke conflicten en overlast en begeleiden bewoners bij individuele problemen. Ook zijn de teams betrokken bij uiteenlopende buurtinitiatieven en zetten zij zich in voor het woongenot, de leefbaarheid en veiligheid binnen buurten.

Bewoners breed geïnformeerd
Huurders worden door Wooncompagnie op verschillende manieren geïnformeerd over de vernieuwde organisatie en bereikbaarheid. Zo ontvingen alle bewoners een flyer met belangrijke informatie.