< Terug naar overzicht

Huurders geven ons mooie ‘rapportcijfers’

Kwh Huurlabel 31 mei 2017 - Een objectieve meting van het Kwaliteitscentrum voor Woningcorporaties (KWH) onder onze huurders leverde opnieuw mooie ‘rapportcijfers op’.

‘Blij met dit cijfer’
Het gemiddelde ‘rapportcijfer’ dat we van huurders krijgen is een 7.6. Roeland Gravestein, manager Bewoners: ‘Wij zijn blij met dit cijfer, want 2016 was een jaar waarin er intern veel is veranderd. Gelukkig heeft dit geen merkbaar effect gehad op de klantwaardering. Maar de meting laat ook aandachtspunten zien, waarmee we ons verder kunnen verbeteren.’

Ruim 1.000 metingen
KWH heeft in 2016 circa 3.000 huurders benaderd om deel te nemen aan het onderzoek. Met een respons van 35% hebben 1.037 huurders via internet (61%) of telefoon (39%) hun mening gegeven. Met de positieve resultaten die het onderzoek laat zien, behouden we het KWH-huurlabel, hét keurmerk voor woningcorporaties in Nederland.

Medewerkers zijn kundig en behulpzaam
Volgens de huurders worden zij door medewerkers van Wooncompagnie vakkundig te woord gestaan. De medewerkers zijn behulpzaam en de informatie die ze verstrekken is duidelijk. Ook zijn huurders tevreden over de manier waarop reparaties en onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd.

Aandachtspunten
Ook dit jaar levert de meting een aantal aandachtspunten op. Zo zijn er verbeteringen mogelijk in de informatievoorziening en de manier waarop informatie via de website te vinden is. Ook het rapportcijfer voor de oplevering van de nieuwe woning kan beter.

Huurders houden ons scherp
Wij gaan komende jaren door met het meten van de klantwaardering. Zo kunnen we blijven inspelen op wat huurders belangrijk vinden en dat helpt bij het maken van keuzes.