Samen zorgen we voor prettig en veilig contact

Als je contact hebt met Wooncompagnie, wil je natuurlijk dat dit prettig en respectvol verloopt. Dat willen wij ook. Gelukkig gaat dat in de meeste gevallen vanzelf goed. Soms ontstaan er toch spanningen, frustraties of onduidelijkheden. Bijvoorbeeld als iets anders loopt dan je verwacht, zoals bij een reparatie. Onze vakmensen houden bijvoorbeeld hun schoenen aan voor hun eigen veiligheid of vragen of huisdieren even apart kunnen. Dat leggen we uiteraard uit, maar we vinden het ook belangrijk dat we met respect met elkaar omgaan. 

Onze huisregels 
Daarom hebben we huisregels opgesteld. Die gelden voor al het contact: telefonisch, schriftelijk, online én bij huisbezoeken of afspraken op kantoor. Zo weten we van elkaar wat we mogen verwachten en zorgen we samen voor prettig en veilig contact. 

Onze huisregels in het kort: 

  • We behandelen elkaar met respect 
  • We luisteren naar elkaar en denken mee 
  • We lossen problemen samen op waar dat kan 
  • We accepteren geen schelden, dreigen of agressief gedrag 

Meestal is een goed gesprek genoeg om misverstanden weg te nemen. Maar bij grensoverschrijdend gedrag nemen we maatregelen om onze medewerkers en andere bewoners te beschermen.